Forventet i salg 28.06.2024

Politisk-administrative rammer for barnehageledelse

2.utgave
Boka gir ny kunnskap og dypere innsikt i det politisk-administrative systemet som alle barnehagelærere må forholde seg til.

Andre utgave av Politisk-administrative rammer for barnehageledelse er oppdatert i tråd med nytt lovverk, andre styringsdokumenter og aktuell forskning. Utgaven har også fått et eget kapittel om kommunen som barnehagemyndighet. I boka presenteres blant annet nye funn om styrernes erfaringer med egne påvirkningsmuligheter overfor aktører i kommunen.

Med et samfunnsfaglig perspektiv er boka skrevet for studenter og lærere i Ledelse, samarbeid og utviklingsarbeid i barnehagelærerutdanningen, for Nasjonal lederutdanning for styrere i barnehager og andre barnehagerelaterte ledelsesstudier på masternivå.

Kjetil Børhaug er professor ved institutt for administrasjon og organisasjonsvitenskap, Universitetet i Bergen. Kari Hoås Moen er dosent emeritus i samfunnsfag ved Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning (DMMH).

• Språk: Bokmål/Nynorsk
  • Utgivelsesdato: 28.06.2024
Kjetil Børhaug

Kjetil Børhaug er professor ved institutt for administrasjon og organisasjonsvitenskap, Universitetet i Bergen. Han har arbeidet med samfunnsfagtema i lærerutdanning siden 1994.