Velg format

På lager
kr 349
Allvit er en digital utgave av boken som er universelt utformet og inkluderer lyd. Den tilpasser seg skjermen på PC, nettbrett og mobil. Eboken har utvidede funksjoner som fullt søk, oppslag i bøkene, notat- og markeringsfunksjon. Allvit gir deg også en helt genial kildehenvisningsfunksjon: Du markerer og får riktig kildehenvisning med ett enkelt tastetrykk. Enkelt, praktisk og studievennlig!

Utendørs svømme- og livredningsopplæring

- Hvordan kan man gjennomføre svømme- og livredningsopplæring på en trygg og forsvarlig måte?
- Hvordan lærer man svømming og livredning utendørs?
- Hvordan kan bruk av digitale verktøy fremme læring i svømming og livredning?

I Fagfornyelsen 2020 har det kommet nye kompetansemål i svømming, selvberging og livredning. I tillegg er det for første gang presisert at opplæringen skal foregå utendørs. Målsettingen med denne boka er å bidra til økt aktivitet og til å heve kompetansen i utendørs svømme- og livredningsopplæring.

Boka har en vitenskapelig tilnærming og gir en grundig innføring i fagfeltet. Forfatterne belyser ulike tilnærminger til læring og hva som påvirker læringsutbyttet og de drøfter perspektiver på planlegging og gjennomføring av opplæringen. Boka inneholder også flere praktiske eksempler på måter å organisere og lede utendørs svømmeopplæring, selvberging og livredning.

Målgrupper for boka er lærere, lærerutdannere, studenter, skoleledere og frivillige som arbeider med trygg ferdsel i, ved eller på vann.

Boka utgis i samarbeid med Norges Livredningsselskap og forfatterne i boka arbeider på NTNU, Norges Idrettshøgskole, Nord Universitet, Verdal Kommune og Norges Livredningsselskap.

Informasjon om boka

  • Språk: Bokmål
  • ISBN: 9788215052366
  • Utgivelsesdato: 08.01.2021
  • Bokgruppe: 893

Egil Galaaen Gjølme

Egil Galaaen Gjølme er førstelektor i kroppsøving og idrett ved NTNU. Egil er hovedinstruktør i Norges livredningsselskap og veileder innenfor elv, hav, kano og livredning i Norges Padleforbund. Egil leder forskergruppa Water Competence ved NTNU og har i lengre tid bidratt i læreplanutvikling og nasjonale kompetansehevingstiltak innen svømmeopplæring
Mer informasjon om forfatteren